Ανακοίνωση Τύπου 6/9/06

Σχέδιο νόμου για το Ινστιτούτο Ναυτικής Κατάρτισης

Αθήνα, 06.09.06

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΥΠΟΥ

Ο Βουλευτής ΠΑΣΟΚ και πρώην Υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας κ. Γιώργος Ανωμερίτης, μιλώντας στη Βουλή για το σχ. νόμου "Ινστιτούτο Ναυτικής Κατάρτισης" το χαρακτήρισε ως ήσσονος σημασίας, το οποίο χωρίς διάλογο και αποσπασματικά ουδόλως συμβάλει στα θέματα απασχόλησης και εκπαίδευσης των ναυτικών. Είναι χαρακτηριστικό, ότι μόλις πριν από 5 μήνες η Κυβέρνηση ψήφισε νόμο για τη ναυτική εκπαίδευση, χωρίς να συμπεριλάβει θέματα κατάρτισης. Γεγονός το οποίο δείχνει την προχειρότητα με την οποία νομοθετεί.

Ο κ. Γιώργος Ανωμερίτης επεσήμανε δύο θέματα:

1.- Τη διαχείριση της κυκλοφορίας των δεξαμενόπλοιων στις θάλασσές μας. Τα πλοία δεν πρέπει πλέον να πηγαίνουν όπου δεν απαγορεύεται,  αλλά όπου επιτρέπεται.  Θα πρέπει,  όπως εισηγήθηκα το 2003 να καθορισθούν δεσμευτικοί δρόμοι ναυσιπλοΤας για πλοία υψηλών κινδύνων πρόκλησης ρύπανσης. Με αφορμή τη συμφωνία λειτουργίας τερματικού αγωγού πετρελαίου στην Αλεξανδρούπολη, αυτή η θαλάσσια χωροθέτηση  πρέπει  να  γίνει  άμεσα, αν  θέλουμε  να αποφύγουμε  ένα  ναυάγιο, όπως  πριν  από  4  χρόνια  του "Πρεστίζ", του οποίου η βύθιση δημιούργησε τεράστια οικολογική  καταστροφή. Θα  πρέπει  δηλαδή  τα δεξαμενόπλοια  να ακολουθούν, όπως  και  τα  αεροπλάνα, συγκεκριμένους διαδρόμους πλεύσης,  υπό συνεχή φυσικά επιτήρηση και δημιουργία σ' όλη τη ρότα τους ισχυρών σταθμών απορρύπανσης. Ο αγωγός Μπουργκάς - Αλεξανδρούπολης πρέπει να αφυπνίσει τις περιβαλλοντικές συνειδήσεις για μια ποιοτική ναυτιλία. Ελπίζω να έχει συνειδητοποιηθεί ότι αν το ατύχημα του "Πρεστίζ" είχε συμβεί στο Αιγαίο, θα είχε εκλείψει η τουριστική βιομηχανία σε μια περιοχή, η οποία θα κάλυπτε την απόσταση  Κρήτης  - Θεσσαλονίκης,  για  μια  δεκαετία.  Το ίδιο πρέπει να γίνει και με τον καθορισμό ασφαλών λιμένων ή συγκεκριμένων κόλπων καταφυγής,  την άσκηση συνεχούς και επαρκούς ελέγχου στα πλοία για την αντιμετώπιση της χρόνιας ρύπανσης, τη δημιουργία ευρωπαϊκού συστήματος θαλάσσιας επισκόπησης, και την απαγόρευση πλεύσης στους διαδρόμους του Αιγαίου, "μονοπύθμενων", πλοίων με "μαύρες" σημαίες ευκαιρίας, ανυπόληπτων off shore εταιριών κ.λ.π..

2.- Τη διάλυση και υποβάθμιση των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού (ΑΕΝ) λόγω της εφαρμογής της βάσης του 10. Από   το  Μάρτιο  2006  με  τοποθετήσεις   μου  στη  Βουλή, επεσήμανα τον κίνδυνο για τις ΑΕΝ λόγω της γνωστής απόφασης του Υπ. Παιδείας. Σήμερα αντί για 1300-1500 σπουδαστές στις 10 ΑΕΝ, εισάγονται μόνο 200, οι οποίοι με εισαγωγή  αποφοίτων  Λυκείων, στην καλύτερη περίπτωση  να γίνουν 500. Το κύριο όμως θέμα της ελληνικής ναυτιλίας είναι η παραγωγή αξιωματικών και δυστυχώς για πρώτη φορά, η κορυφαία αυτή στρατηγική επιλογή  αναστρέφεται, ναυαγεί. Οι  ΑΕΝ,  πλην  αυτών του Ασπροπύργου  και  της Μηχανιώνας, θα κλείσουν ή θα αναστείλουν τη λειτουργία τους. Η Κυβέρνηση χωρίς συντονισμό πλήττει στην ουσία το μέλλον της ελληνικής ναυτιλίας, η οποία πλέον κινδυνεύει να μείνει χωρίς την ψυχή της, που είναι οι αξιωματικοί των πλοίων της.

Προηγούμενο άρθρο
Ανακοίνωση Τύπου 18/12/06
Επόμενο άρθρο
Ανακοίνωση Τύπου 3/7/06