Αρχική Έργο-Δραστηριότητες Η δημιουργική πενταετία

Η δημιουργική πενταετία

Η δημιουργική πενταετία (2010-2015) στον Οργανισμό Λιμένος Πειραιά (ΟΛΠ Α.Ε.) και στην Ένωση Λιμένων Ελλάδος (ΕΛΙΜΕ)

Η στρατηγική και ο σχεδιασμός πολιτικών για το λιμενικό σύστημα της Ελλάδας και της Ευρώπης είχε ξεκινήσει ως βασική παράμετρος για τη ναυτιλία και τις μεταφορές από τη θητεία του ως Υπουργού Ναυτιλίας την περίοδο 2001 – 2003.

Η θητεία του ως Προέδρου και Διευθύνοντος Συμβούλου του ΟΛΠ Α.Ε. και ως Προέδρου της ΕΛΙΜΕ, όπως αποτυπώνεται από τις αποφάσεις των Γ.Σ., των Δ.Σ. των δύο πιο πάνω νομικών προσώπων, των Ανακοινώσεων Τύπου και των δημοσιευμάτων των ΜΜΕ, καταγράφει ως τις πλέον σημαντικές αποφάσεις που έλαβε τις ακόλουθες:

  1. Ο ΟΛΠ απέκτησε στρατηγικό όραμα για τη μετατροπή του σε σύγχρονο κόμβο (hub) πολλαπλών μεταφορών, δίνοντας ιδιαίτερη σημασία στους τομείς κρουαζιέρας, εμπορευματοκιβωτίων και αυτοκινήτων.
  2. Αναθεώρησε την αρχική Σύμβαση Παραχώρησης με την COSCO μέσω νέων διαπραγματεύσεων (2011 και 2014) αυξάνοντας την Καθαρά Παρούσα Αξία (ΚΠΑ) της Παραχώρησης σε 1 δισ. €.
  3. Καθιέρωσε συνθήκες εργασιακής ειρήνης με δημιουργικό διάλογο Εταιρίας και Συνδικάτων καθ΄ όλη τη διάρκεια της θητείας του.
  4. Έδωσε πολιτιστικό όραμα στον ευρύτερο Πειραιά με τη δημιουργία της “Πολιτιστικής Ακτής Πειραιά”, την προοπτική του Πειραιά ως Πολιτιστικής Πρωτεύουσας της Ευρώπης, του εορτασμού των 2.500 χρόνων από τη Ναυμαχία της Σαλαμίνας κ.α.
  5. Καθιέρωσε συγκροτημένη πολιτική Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης.
  6. Ίδρυσε ειδική εταιρία με τον τίτλο “Ιστορικό Αρχείο ΟΛΠ” για τη διάσωση της ιστορίας του λιμανιού.
  7. Ίδρυσε δύο εταιρίες, τη “ΝΑΥΣΟΛΠ”, για θέματα ανάπτυξης της ναυπηγοεπισκευής και την εταιρία “OLP Logistics” για την ανάπτυξη των χερσαίων μεταφορών.
  8. Στα χρόνια αυτά ο ΟΛΠ Α.Ε. κατέστη με απόφαση της ESPO (Οργανισμός Λιμένων Ευρώπης) και πιστοποίηση των Lloyd’s ECOPORT, δηλαδή Οικολογικό Λιμάνι.
  9. Ο ΟΛΠ Α.Ε., ο οποίος το 2009 κατέγραφε μεγάλες ζημιές, από το 2010 έως το 2015 υπήρξε κερδοφόρος.
  10. Διοργανώθηκε στον Πειραιά, για πρώτη φορά, η Γ.Σ. και το Συνέδριο της ESPO (Μάϊος 2015).
  11. Διοργανώθηκε στον Πειραιά, για πρώτη φορά, η κοινοτική εκδήλωση “Θάλασσα” (Μάϊος 2015).
  12. Ο ΟΛΠ Α.Ε. απέκτησε νέο σύγχρονο λογότυπο.
  13. Η έδρα της Medcruise μεταφέρθηκε από τη Βαρκελώνη στον Πειραιά.
  14. Ο Γενικός Δ/ντής του ΟΛΠ Α.Ε. (Σταύρος Χατζάκος) ανεδείχθη Πρόεδρος της Medcruise για πρώτη φορά.
  15. Ο ΟΛΠ Α.Ε. βραβεύθηκε από οικονομικούς φορείς ως η καλύτερη επιχείρηση του ευρύτερου δημόσιου τομέα.
  16. Εγκρίθηκε από τις Κοινοτικές Υπηρεσίες το σχέδιο του ΟΛΠ για την επέκταση του λιμανιού κρουαζιέρας δαπάνης 136 εκ. ευρώ με επιχορήγηση 90%.
  17. Στα πλαίσια της “Πολιτιστικής Ακτής Πειραιά” διενεργήθηκαν και ολοκληρώθηκαν όλοι οι προβλεπόμενοι διεθνείς διαγωνισμοί για τα Μουσεία και τους περιβάλλοντες χώρους.
  18. Στα πλαίσια των περιβαλλοντικών του στόχων, ο υπηρεσίες του ΟΛΠ ανέσυραν και απομάκρυναν 75 επικίνδυνα ημιναυαγισμένα πλοία τα οποία ευρίσκοντο στην ευρύτερη περιοχή του λιμένα.
  19. Στα πλαίσια των περιβαλλοντικών στόχων ο ΟΛΠ εγκατέστησε στο λιμάνι πλέγμα ηλιοσυλλεκτήρων  μήκους 1 χλμ.
  20. Στα χρόνια αυτά επισκευάσθηκαν και συντηρήθηκαν και οι 4 πλωτές και σταθερές ναυπηγοεπισκευαστικές κλίνες.
  21. Ολοκληρώθηκαν τα συστήματα πληροφοριακών συστημάτων σε ολόκληρο το λιμάνι και για όλους τους τομείς δραστηριοτήτων.
  22. Ολοκληρώθηκαν έργα αισθητικής αναβάθμισης των εγκαταστάσεων του κεντρικού λιμανιού.
  23. Εγκρίθηκε στρατηγικό σχέδιο ανάπτυξης του λιμένα με νέα επενδυτικά έργα πνοής.
  24. Ανασυγκροτήθηκε και αναπτύχθηκε το car-terminal και ο σταθμός εμπορευματοκιβωτίων σε νέες σύγχρονες βάσεις.
  25. Υπογράφτηκε Μνημόνιο Συνεργασίας μεταξύ Περιφέρειας Αττικής και ΟΛΠ Α.Ε. για την ανάπτυξη της “Πολιτιστικής Ακτής Πειραιά”.
Προηγούμενο άρθρο
Προεδρία Ευρωπαϊκής Ενωσης