Αρχική Θέματα Δημοσιότητας Κοινοβουλευτική Δραστηριότητα ΕΡΩΤΗΣΗ 15/07/2005 Προς Υπ. Εμπορικής Ναυτιλίας

ΕΡΩΤΗΣΗ 15/07/2005 Προς Υπ. Εμπορικής Ναυτιλίας

Επιμόλυνση του θαλάσσιου περιβάλλοντος από πρόθεση ή βαρειά αµέλεια

ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς τον κ. Υπουργό Εµπορικής Ναυτιλίας


Το Συµβούλιο της Ευρωπαϊκής ΄Ενωσης, µετά από δεύτερη ανάγνωση και συµφωνία µε το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, ενέκρινε τελικά τα δυο κείµενα της οδηγίας και του πλαισίου για τις ποινικές ευθύνες εκείνων οι οποίοι επιµολύνουν το θαλάσσιο περιβάλλον από πρόθεση ή βαρειά αµέλεια. (Υποθέσεις: 11964/3/04 και 9810/05 + Cor 5, 10122/05).
Τα κείµενα αυτά έγιναν δεκτά από όλες τις ευρωπαϊκές χώρες, µε µειοψηφία της Ελλάδος και της Μάλτας και αποχή της Κύπρου.
΄Ετσι, έκλεισε ένας κύκλος ανεύθυνων χειρισµών σε βάρος της ναυτιλίας και του θαλάσσιου περιβάλλοντος, από τις δυνάµεις εκείνες, οι οποίες µάχονται την ποιοτική ναυτιλία και το παγκόσµιο περιβάλλον.
  Οι πιο πάνω αποφάσεις, οι οποίες σηµειωτέον ελήφθησαν ως σηµείο Α από το ECOFIN (υπενθυµίζω ότι οι πρώτες αποφάσεις ελήφθησαν επίσης ως σηµείο Α στο Συµβούλιο Υπουργών Αλιείας !!!) οδήγησαν σε πρωτοφανή ήττα την ελληνική ναυτιλιακή διπλωµατία, η οποία στο όνοµα άνοµων συµφερόντων τελικά συνταυτίστηκε µε τα συµφέροντα της «µαύρης ναυτιλίας» της Μάλτας. Η Ελλάδα της πρωτοπορίας, της ποιοτικής και σύγχρονης ναυτιλίας, έγινε χάρη στην ανεύθυνη πολιτική της Κυβέρνησης και πάλι το «µαύρο πρόβατο» της Ε.Ε. και µάλιστα σε ένα προνοµιακό πεδίο, όπως αυτό της ναυτιλίας και του περιβάλλοντος.
Η ψήφιση των δυο αυτών κειµένων, οι ανακοινώσεις των διεθνών οργανώσεων (π.χ. Greenpeace), αποκαλύπτουν ότι µοναδικός στόχος των ψευτοπαλικαρισµών της Κυβέρνησης (βέτο κ.λ.π.) ήταν η ικανοποίηση συµφερόντων, τα οποία η «διεθνής των σηµαιών ευκαιρίας» υπηρετεί.
Φυσικά, η υπερψήφιση των δυο αυτών κειµένων, αποδεικνύει ότι σε τίποτα δεν επηρεάζεται η ναυτική εργασία και οι πλοιοκτήτες. Όπως επίσης οτι σε τίποτα δεν βλάπτεται η κοινοτική σηµαία σε σχέση µε εκείνες των τρίτων χωρών.

  Ερωτάται ο κ. Υπουργός :
1. Ποιες θα είναι οι εφαρµοστικές διατάξεις στις οποίες θα προχωρήσει το Υ.Ε.Ν. µετά την ψήφιση των πιο πάνω δυο κειµένων ;
2. Τελικά ποιών τα συµφέροντα υπηρετούσε η ελληνική τακτική, αφού δεν βλάπτονται τα συµφέροντα της ελληνικής ναυτιλίας και δεν ποινικοποιείται η ναυτική εργασία ;
3. Προτίθεται το Υ.Ε.Ν. µετά την ψήφιση των κειµένων, να πληροφορήσει την ελληνική ναυτιλιακή κοινότητα για το τί τελικά ψηφίστηκε ;



Αθήνα,  15 Ιουλίου 2005
  
Ο ερωτών βουλευτής

Γιώργος Ανωµερίτης