Αρχική Θέματα Δημοσιότητας Κοινοβουλευτική Δραστηριότητα ΕΡΩΤΗΣΗ 09/02/2006 Προς Υπ. Εμπορικής Ναυτιλίας

ΕΡΩΤΗΣΗ 09/02/2006 Προς Υπ. Εμπορικής Ναυτιλίας

Εμπορευματικό λιμάνι στο Τυμπάκι

ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς τον Υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας

Τα όσα έχουν δει το φως της δημοσιότητας μετά το ταξίδι του Πρωθυπουργού στην Κίνα και τις επανειλημμένες δηλώσεις σας για τη δημιουργία εμπορευματικού λιμανιού στην εκλογική σας περιφέρεια (Τυμπάκι, Ν. Ηρακλείου Κρήτης) θέτουν επί τάπητος ένα σοβαρότατο θέμα για τα εθνικά μας συμφέροντα.

Όπως είναι γνωστό, τόσο επί της Υπουργίας μου στο ΥΕΝ, όσο και των προκάτοχών μου, κατά τα έτη 2000 - 2003 συναντηθήκαμε επανειλημμένως με Υπουργούς της Κινέζικης Λαϊκής Δημοκρατίας και στελέχη των Κρατικών Μεταφορικών Εταιριών της. Οι συναντήσεις αυτές έγιναν στο ΥΕΝ και στις Βρυξέλλες, προετοιμάστηκαν επιμελώς και ήταν ιδιαίτερα, ειλικρινείς και αποδοτικές. Σύμφωνα με τα μνημόνια αυτών των συναντήσεων και στα πλαίσια προώθησης πολιτικών "portstate" με συγκεκριμένες πύλες στη χώρα μας, το ΥΕΝ και Υπουργοί του διαχρονικά, είχαν έλθει σε οριστικές συμφωνίες, προωθώντας, σύμφωνα και με τις Κινέζικες επιθυμίες, τα εμπορικά Λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης. Το πρώτο ως ναυτιλιακό κέντρο της χώρας και το δεύτερο ως λιμάνι της ευρύτερης σημασίας για τις περιοχές των Βαλκανίων, με οδική και σιδηροδρομική σύνδεση με τη Νότια και Ανατολική Ευρώπη και τεράστιες δυνατότητες επέκτασης και ανάπτυξης.

Όλα αυτά δυστυχώς ανατράπηκαν και καθυστέρησαν, όχι λόγω της γνωστής απραξίας της κυβέρνησης, αλλά λόγω της μεταβολής των εθνικών στόχων πολιτικής, εν ονόματι τοπικιστικών μικροκομματικών σκοπιμοτήτων. Στους Κινεζικούς και ναυτιλιακούς μεταφορικούς κύκλους η πρόταση για δημιουργία διεθνούς εμπορικού διαμετακομιστικού κέντρου στο Τυμπάκι Νότιας Κρήτης, φαίνεται ατεκμηρίωτη και ανεδαφική. Όλοι γνωρίζουν ότι δεν είναι δυνατό να δημιουργηθεί λιμάνι μεγάλων φορτίων, σε τόπο ο οποίος δεν επικοινωνεί, ούτε χερσαία, ούτε σιδηροδρομικά, ούτε αεροπορικά, ούτε ακτοπλοϊκά με τα κύρια σημεία υποδοχής εμπορευμάτων κυρίως της Ευρωπαϊκής Ηπείρου. Αλλά και ως λιμάνι μεταφόρτωσης από πλοίο σε πλοίο δεν μπορεί να λειτουργήσει, αφού βρίσκεται εκτός ρότας φορτίων.

Έτσι την ώρα που οι Κινέζικοι οργανισμοί μεταφορών συνεργαζόντουσαν θετικά και ζητούσαν επειγόντως προβλήτες συνεργασίας στον ΟΛΠ και τον ΟΛΘ, το ΥΕΝ για προφανείς μικροκομματικούς λόγους τους αποπροσανατόλισε από τις πάγιες εθνικές επιδιώξεις. Είναι χαρακτηριστικό της προχειρότητας των προτάσεων Τυμπακίου, ότι ουδείς από το ΥΕΝ ενημέρωσε τις Αρχές και τους φορείς της Κρήτης για έναν τόσο μεγάλο έργο. Από τη συμπεριφορά αυτή χάθηκαν δύο πολύτιμα χρόνια για τα λιμενικά εθνικά συμφέροντα της χώρας μας.

Ερωτάται ο κ.  Υπουργός :

1.- Τι προτίθεται να πράξει το ΥΕΝ για την προώθηση λιμενικών υπηρεσιών του ΟΛΠ και ΟΛΘ σε σχέση με τα ενδιαφέροντα των κινεζικών ναυτιλιακών μεταφορικών εταιριών;

2.- Έχει ενημερωθεί για τις διαχρονικές προσπάθειες του ΥΕΝ από το 2000 και μετά για τα υπογραφέντα μνημόνια συνεργασίας Ελλάδας - Κίνας στον χώρο αυτό;

3.- Η "εκλογική" ιδέα για δημιουργία εμπορευματικού λιμανιού στο Τυμπάκι Κρήτης, συζητήθηκε με την Περιφέρεια Κρήτης, τη Νομαρχία Κρήτης, τις Δημοτικές Αρχές της περιοχής, το Ναυτικό Επιμελητήριο Ελλάδος, τα Επιμελητήρια της Κρήτης, τους εμπορικούς φορείς της Κρήτης και ποιες οι θέσεις, τις οποίες εξέθεσαν γραπτώς έκαστος των ανωτέρω;

Αθήνα, 9 Φεβρουαρίου 2006 

    Οι ερωτώντες βουλευτές

      Ανωμερίτης Γιώργος

      Διαμαντίδης Γιάννης