Ανακοίνωση Τύπου 4/1/05

Σχετικά με απάντηση του Υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας στη Βουλή

Αθήνα, 04.01.2005

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ  ΤΥΠΟΥ

Πλήρη  επιβεβαίωση  των  καταγγελλοµένων  από  τους  βουλευτές  του ΠΑ.ΣΟ.Κ. Γιώργο Ανωµερίτη και Γιάννη ∆ιαµαντίδη, σχετικά µε την προσθήκη, µε άκρα µυστικότητα, ειδικού όρου στις εγκριτικές πράξεις µεταξύ Κράτους και Εφοπλιστών, βάσει του οποίου κινδυνεύουν να χάσουν την εργασία τους 5.000 περίπου ναυτικοί κατωτέρων πληρωµάτων, αποτελεί η απάντηση του Υπουργού Εµπορικής Ναυτιλίας στη Βουλή.

Από  την  απάντηση  του  Υπουργού  κ.  Μαν.  Κεφαλογιάννη  προς  τους ερωτώντες βουλευτές, προκύπτουν τα ακόλουθα :

1.   Με άκρα µυστικότητα και χωρίς να ερωτηθούν οι κοινωνικοί εταίροι (Π.Ν.Ο.), άλλαξε µε υπογραφές των κ.κ. Μ. Κεφαλογιάννη, Αδ. Ρεγκούζα και Χρ. Φώλια, όρος της εγκριτικής πράξης, ο οποίος έχει ισχύ νόµου για όλα τα πλοία.

2.   Η αλλαγή του όρου συνεγράφη στο Υ.Ε.Ν., χωρίς αιτιολογική έκθεση των αρµοδίων υπηρεσιών του Υ.Ε.Ν.

3.   Η  σχετική Απόφαση φέρει  µόνο την  υπογραφή του  Γενικού Γραµµατέα του Υ.Ε.Ν. κ. Ι. Τζοάννου και ουδενός άλλου. Σηµειώνεται ότι ο ανωτέρω Γενικός Γραµµατέας υπήρξε επί 20ετία σύµβουλος της ΄Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών.

4.   Για   το   θέµα   αυτό   δεν   ερωτήθηκε   και   δε   γνωµοδότησε   το   Ναυτικό Επιµελητήριο Ελλάδος.

5.   Η αλλαγή του όρου αυτού που διέπει πλέον όλα τα ελληνικά πλοία, υπογράφτηκε χωρίς να προβεί το Υ.Ε.Ν., για ένα τόσο σηµαντικό θέµα, ούτε καν σε τυπική ανακοίνωση  τύπου.  Απλώς,  σεµνά  και  ταπεινά,  απεκρύβη  το  θέµα  από  το ναυτικό κόσµο.

6.   Η προσθήκη του όρου 56 στην εγκριτική πράξη έγινε το Σεπτέµβριο 2004. ΄Ετσι εξηγούνται οι λεονταρισµοί περί βέτο για τη δήθεν ποινικοποίηση της ναυτικής εργασίας (το οποίο ποτέ δεν ασκήθηκε), λεονταρισµοί οι οποίοι αποτελούσαν προφανώς προπέτασµα καπνού, για την αντεργατική πολιτική της Κυβέρνησης.

΄Ετσι το Υ.Ε.Ν. έστρεψε την προσοχή όλων σε ένα ήσσονος σηµασίας θέµα, προκειµένου να αποκρυβεί το µείζον θέµα αυτό.

Όπως είναι γνωστό, η Π.Ν.Ο. «θεωρεί την απόφαση αυτή άκρως επικίνδυνη για τις θέσεις εργασίας των ελλήνων ναυτεργατών, που οδηγεί σε αφελληνισµό της ελληνικής εµπορικής ναυτιλίας, καθιστώντας την ελληνική σηµαία, σηµαία ευκαιρίας».

Απέναντι σε µια Κυβέρνηση «ευκαιρίας», το λόγο έχει το ναυτεργατικό κίνηµα το οποίο,  όπως  προκύπτει από  την  απάντηση  του  Υπουργού Εµπορικής Ναυτιλίας, εξαπατήθηκε και περιφρονήθηκε.

Προηγούμενο άρθρο
Ανακοίνωση Τύπου 13/1/05
Επόμενο άρθρο
Ανακοίνωση Τύπου 19/12/04