Ανακοίνωση Τύπου 18/11/04

Ο Γ.Ανωμερίτης για την άσκηση veto απο Μ.Κεφαλογιάννη

18/11/2004

Ανακοίνωση Τύπου

Με αφορµή τα κείµενα τα οποία κατέθεσε ο Υπουργός Υ.Ε.Ν. κ. Μαν. Κεφαλογιάννης στη ∆ιαρκή Επιτροπή Παραγωγής και Εµπορίου της Βουλής, ο πρ. Υπουργός Υ.Ε.Ν. και βουλευτής του ΠΑΣΟΚ κ. Γιώργος Ανωµερίτης έκανε την ακόλουθη δήλωση :

Κύριο µοτίβο των δηλώσεων του Υ.Ε.Ν. για την άσκηση veto στο θέµα των κυρώσεων όσων απορρίπτουν ρυπογόνες ουσίες από πλοία στη θάλασσα, υπήρξε «η ποινικοποίηση της ναυτικής εργασίας, η βλάβη των υπό ελληνική σηµαία πλοίων και η ποινικοποίηση των ατυχηµάτων».

Από τα κοινοτικά κείµενα τα οποία εξαναγκάστηκε ο Υπουργός να καταθέσει στην Επιτροπή της Βουλής µετά από επιµονή της Αντιπολίτευσης, προκύπτει ότι οι ισχυρισµοί του είναι αναληθείς και παραπλανητικοί.

1. Οι ποινικές κυρώσεις που προτείνονται αφορούν µόνο πράξεις από πρόθεση, ενσυνείδητη ή βαριά αµέλεια. Η διάταξη αυτή είναι πιο επιεικής από εκείνη του ελληνικού δικαίου, το οποίο επιβάλλει κυρώσεις και για απλή αµέλεια.

2. Μέχρι σήµερα την ευθύνη φέρουν ο πλοίαρχος και ο κύριος του πλοίου. Με το νέο Πλαίσιο, ευθύνη θα έχουν και οι νηογνώµονες, λιµενικές αρχές, διυλιστήρια και διαχειριστές φορτίων. Κανένα µέλος του πληρώµατος δεν αναφέρεται ότι φέρει ευθύνη.

3. Ο Υπουργός ισχυρίστηκε ότι «50.000 έλληνες ναυτικοί θα διωχθούν». Τα ελληνικά όµως δεξαµενόπλοια είναι 283 και θεωρητικά µπορούν να κατηγορηθούν µόνο αν ενεργήσουν από πρόθεση ή βαριά αµέλεια οι 283 πλοίαρχοί τους !

4. ∆εν αναφέρεται πουθενά στην Οδηγία ότι αφορούν µόνο κοινοτικά πλοία. Αντιθέτως, τα κείµενα γράφουν ότι οι διατάξεις έχουν εφαρµογή «σε όλα τα πλοία, ανεξαρτήτως σηµαίας, πλην των πολεµικών».

5. ∆εν αφορά η Οδηγία την ατυχηµατική ρύπανση για την οποία ισχύουν οι διατάξεις της MARPOL (∆ιεθνούς Σύµβασης Προστασίας Περιβάλλοντος).

Από τα παραπάνω, προκύπτει ευθέως ότι κάποιοι επικαλούνται τα συµφέροντα των ναυτικών για να καλύψουν άλλα συµφέροντα που υπηρετούν.

Προηγούμενο άρθρο
Ανακοίνωση Τύπου 23/11/04
Επόμενο άρθρο
Ανακοίνωση Τύπου 16/11/04