Αρχική Θέματα Δημοσιότητας Κοινοβουλευτική Δραστηριότητα ΕΡΩΤΗΣΗ 9/12/04 Προς τους κ. κ. Υπ. Εµπορικής Ναυτιλίας & Οικονοµίας και Οικονοµικών

ΕΡΩΤΗΣΗ 9/12/04 Προς τους κ. κ. Υπ. Εµπορικής Ναυτιλίας & Οικονοµίας και Οικονοµικών

Εγκριτική πράξη

Ερώτηση στην Βουλή πρός κ. Κεφαλογιάννη και κ. Αλογοσκούφη
Εγκριτική πράξη
9/12/2004


ΕΡΩΤΗΣΗ  και
ΑΙΤΗΣΗ ΚΑΤΑΘΕΣΗΣ ΕΓΓΡΑΦΩΝ
Προς τους κ. κ. Υπουργούς Εµπορικής Ναυτιλίας & Οικονοµίας και Οικονοµικών


Ένα από τα σηµαντικότερα εργαλεία άσκησης ναυτιλιακής πολιτικής που έχει στις αρµοδιότητές του το Υ.Ε.Ν. είναι και η «Εγκριτική Πράξη», της οποίας οι διατάξεις έχουν ισχύ νόµου  χωρίς την έγκριση της Βουλής  µε απλή συνυπογραφή των Υπουργών Εµπορικής Ναυτιλίας και Οικονοµίας και Οικονοµικών. Ακριβώς για το λόγο αυτόν, όλοι οι Υπουργοί, όταν τροποποιούν ή προσθέτουν διατάξεις, διαβουλεύονται µε τους φορείς της ναυτιλίας και το Ναυτικό Επιµελητήριο Ελλάδος, ασκούν δε αυτό το δικαίωµα σπανίως και µε φειδώ.
Προκαλεί γι αυτό έκπληξη ότι µε άκρα µυστικότητα προστέθηκε διάταξη σε «Εγκριτική Πράξη», την οποία υπέγραψε ο Υπουργός Εµπορικής Ναυτιλίας κ. Μαν. Κεφαλογιάννης τον Ιούλιο του 2004 και προσυπέγραψε ο Υπουργός Οικονοµίας και Οικονοµικών κ. Γεώργ. Αλογοσκούφης και η οποία δηµοσιεύθηκε στο ΦΕΚ (ΑΠΣ) 135/22.09.2004. Της Απόφασης δεν προηγήθηκε καµία διαβούλευση µε ναυτιλιακό φορέα, δεν ετέθη καν, όπως αποκαλύπτεται, ούτε υπόψη της Πανελλήνιας Ναυτικής Οµοσπονδίας (ΠΝΟ), υπέρ των συµφερόντων της οποίας δήθεν αγωνίζεται ο Υπουργός Εµπορικής Ναυτιλίας, για το θέµα των ποινικών ευθυνών από ρύπανση πλοίων στη θάλασσα.
Για το θέµα αυτό, για το οποίο δύο φορές κατέθεσα επίκαιρη ερώτηση, χωρίς να συζητηθούν µε ευθύνη της Κυβέρνησης, η Π.Ν.Ο. εξέδωσε ανακοίνωση τύπου, στην οποία επισηµαίνεται ότι «η Π.Ν.Ο. θεωρεί την απόφαση αυτή άκρως επικίνδυνη για τις θέσεις εργασίας των ελλήνων ναυτεργατών, που οδηγεί σε αφελληνισµό της ελληνικής εµπορικής ναυτιλίας, καθιστώντας την ελληνική σηµαία, σηµαία ευκαιρίας». Εκφράζει δε την αγανάκτηση των ναυτεργατών και θεωρεί την υπογραφή του όρου αυτού, ως εξαπάτηση, από την Κυβέρνηση και τον Πρωθυπουργό, των ναυτεργατών, προς τους οποίους είχαν υποσχεθεί ότι δεν θα υπάρξει καµία αλλαγή στις οργανικές συνθέσεις.
Όπως είναι γνωστό, στην Εγκριτική Πράξη προστέθηκε παράγραφος (5β) βάσει της οποίας κατά τις εκτιµήσεις των ναυτεργατικών Σωµατείων 5.000 περίπου ναυτικοί κατωτέρων πληρωµάτων χάνουν τις θέσεις εργασίας τους. Πρόκειται για την πλέον αντεργατική µεταβολή, που έχει επέλθει στην ιστορία της ναυτιλίας της χώρας µας.
Αξίζει να σηµειωθεί ότι το θέµα έγινε γνωστό από εγκύκλιο της ΄Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών (Ε.Ε.Ε.) προς τους εφοπλιστές, η δε επίκληση ότι ευθύνεται ο Γενικός Γραµµατέας του Υ.Ε.Ν. κ. Γιάννης Τζοάνος (επί 20ετία σύµβουλος της Ε.Ε.Ε.) αποτελεί υπεκφυγή των ευθυνών της Κυβέρνησης, την οποία δεσµεύουν οι Υπουργοί και όχι οι Γενικοί Γραµµατείς. ΄Ολος, τέλος, ο Πειραιάς µιλάει για το µεγαλύτερο «ξεπούληµα» των ναυτικών και για «γραµµάτια» τα οποία υπεγράφησαν προεκλογικά στο Λονδίνο.


Ερωτάται ο κ. Υπουργός


1. Ποια η σκοπιµότητα προσθήκης του όρου 5β της Εγκριτικής Πράξης ;
2. Ποιες υπήρξαν οι απόψεις των Υπηρεσιών του Υ.Ε.Ν.;
3. Ετέθη ο όρος 5β υπόψη των φορέων της ναυτιλίας, πότε και σε ποιους ;
4. Εάν ετέθησαν, ποιες οι έγγραφες απαντήσεις των φορέων αυτών ;
5. Εζητήθη η εκτίµηση του Ν.Α.Τ. για τις επιπτώσεις στα έσοδά του ;
Ζητείται επίσης η κατάθεση των ακόλουθων εγγράφων:
(α). Η εισηγητική έκθεση των αρµοδίων Υπηρεσιών του Υ.Ε.Ν., κάθε βαθµίδας, προς τον Υπουργό (αντίγραφο του πρωτοτύπου).
(β). Οι έγγραφες προσκλήσεις προς τους φορείς της ναυτιλίας.
(γ). Οι τυχόν έγγραφες εκθέσεις των φορέων της ναυτιλίας προς το Υ.Ε.Ν
(δ). Το εισηγητικό έγγραφο των Υπηρεσιών του Υπουργείου Οικονοµίας και Οικονοµικών προς τον Υπουργό Οικονοµικών.
(ε). Το εισηγητικό έγγραφο του Υπουργού Εµπορικής Ναυτιλίας προς τον Υπουργό Οικονοµίας και Οικονοµικών.
(στ). Το εισηγητικό έγγραφο του Γενικού Γραµµατέα του Υ.Ε.Ν. προς τον Υπουργό Εµπορικής Ναυτιλίας (αντίγραφο του Πρωτοτύπου).
(ζ). Τυχόν οικονοµοτεχνική έκθεση την οποία έχουν συντάξει οι Υπηρεσιες του Υ.Ε.Ν., του Υπ. Οικονοµίας και Οικονοµικών και του Ν.Α.Τ. για τις επιπτώσεις επί της απασχόλησης των ελλήνων ναυτικών και των εσόδων του Ν.Α.Τ.