Αρχική Θέματα Δημοσιότητας Κοινοβουλευτική Δραστηριότητα ΕΡΩΤΗΣΗ 28/09/2005 Προς Υπ. Εμπορικής Ναυτιλίας

ΕΡΩΤΗΣΗ 28/09/2005 Προς Υπ. Εμπορικής Ναυτιλίας

Πρόσβαση στην αγορά λιµενικών υπηρεσιών

ΕΡΩΤΗΣΗ και
Αίτηση Κατάθεσης Στοιχείων
Προς τον Υπουργό Εµπορικής Ναυτιλίας


Η πρόταση για Οδηγία του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συµβουλίου σχετικά µε την ανάγκη θέσπισης κοινοτικού νοµικού πλαισίου πρόσβασης στην αγορά λιµενικών υπηρεσιών, µετά τις αρνήσεις τις οποίες εισέπραξε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, Κυβερνήσεις, τους εργαζόµενους στα λιµάνια, την Επιτροπή Περιφερειών της Ε.Ε., την ESPO κ.λ.π., ανακλήθηκε και επανεκατετέθη για νέες διαβουλεύσεις.
Κατά την πρώτη φάση οι Κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ κατόρθωσαν να περάσουν όλες τις ελληνικές θέσεις, τόσο για την κατηγοριοποίηση των λιµένων, όσο και για τα θέµατα απασχόλησης, εξυπηρέτησης, πλοήγησης κ.λ.π..
Κατά την εξέλιξη της β΄ φάσης συζήτησης της Οδηγίας, παρατηρούµε από την νεοφιλελεύθερη Κυβέρνηση της Ν.∆. σηµαντικές αλλαγές σε βάρος του εργατικού κεκτηµένου, της πλοήγησης, της χορήγησης αδειών και της αυτοεξυπηρέτησης. Έτσι, παρατηρείται, άλλα να καταθέτει η Ν.∆. ως θέσεις το 2004, άλλα τον Ιανουάριο του 2005 και άλλα προσφάτως. Φυσικά άλλα έλεγε προεκλογικά ο Τοµέας Ναυτιλίας της Ν.∆. 
Σε ένα δε σηµείο, αυτό της πλοήγησης η Κυβέρνηση ξεπέρασε σε νεοφιλελεύθερες λογικές ακόµα και τις διατάξεις του άρθρου 14 του υπό συζήτηση σχεδίου της Οδηγίας. Ενώ δηλαδή καταφέραµε κατά τη διάρκεια της ελληνικής προεδρίας  και µε αγώνες όλων των πλοηγικών υπηρεσιών της Ε.Ε. να διατυπώσουµε διάταξη, βάσει της οποίας λόγω δηµοσίου συµφέροντος είναι δυνατόν οι υπηρεσίες πλοήγησης να ανατίθενται απευθείας σε ένα και µόνο φορέα παροχής υπηρεσιών, έρχεται σήµερα το ΥΕΝ να απεµπολεί τις πάγιες ελληνικές θέσεις. Το ΥΕΝ όπως είναι γνωστό διαθέτει ως Υπηρεσία τον έναν και µόνο εθνικό φορέα στην Ελλάδα "Την Πλοηγική Υπηρεσία ΥΕΝ", η οποία στελεχώνεται από πολιτικό προσωπικό και καλύπτει το σύνολο της χώρας. Οι Κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ στήριξαν τη θέση αυτή και η διατύπωση του άρθρου 14 της Οδηγίας εµπεριέχει τις θέσεις µας.

Και ενώ η Οδηγία βρίσκεται σε νέες διαδικασίες διαβούλευσης, το ΥΕΝ µε απόφαση του Υπουργού ΥΕΝ κ. Μανώλη Κεφαλογιάννη παραχωρεί δικαιώµατα παροχής πλοηγικών υπηρεσιών σε ιδιώτη!! Την ώρα δηλαδή που η Οδηγία αποδέχεται την ελληνική πλοηγική υπηρεσία του ΥΕΝ ως µοναδικό παροχέα πλοηγικών υπηρεσιών στην χώρα λόγω δηµοσίου συµφέροντος, έρχεται το ίδιο το ΥΕΝ και για πρώτη φορά στην ιστορία της χώρας παραχωρεί  το δικαίωµά του αυτό σε ιδιωτική εταιρία. Η απόφαση οδηγεί σε διάλυση, µια υπηρεσία παροχής δηµόσιου αγαθού και δηµιουργεί προϋποθέσεις ανόµων ιδιωτικών συµφερόντων και λαθρεµπορίας.

Ερωτάται ο κ. Υπουργός :
1. Υπέγραψε  πράγµατι  απόφαση  για  δηµιουργία Ιδιωτικής Πλοηγικής Υπηρεσίας στην εταιρία "Αστακός Τέρµιναλ Α.Ε.";
2. Χορήγησε στην πιο πάνω ιδιωτική εταιρία δικαιώµατα επιβολής τελών και είσπραξης δικαιωµάτων χωρίς έλεγχο του δηµοσίου;
3. Χορήγησε  τη  δυνατότητα  στον  ιδιώτη  απασχόλησης
συνταξιούχων πλοιάρχων;
4. ∆ιαβουλεύθηκε ο Υπουργός για το θέµα αυτό µε την πλοηγική υπηρεσία και συνδικαλιστική ηγεσία της Πλοηγικής Υπηρεσίας, ή έγινε εν κρυπτώ βάσει εισήγησης γνωστού διαπλεκόµενου  αξιωµατικού µε ιδιωτικά συµφέροντα;
5. Τελικά ποιες είναι οι πιο πρόσφατες θέσεις του ΥΕΝ επί των θεµάτων της Οδηγίας αυτής µιας και όλοι έχουµε από τις παλινωδίες της Κυβέρνησης µπερδευτεί;
6. Είναι ή όχι εντός του ισχύοντος νοµοθετικού πλαισίου η απόφαση αυτή;

Να κατατεθούν τα ακόλουθα στοιχεία:
1. Τα έγγραφα εισήγησης για τη λήψη της απόφασης ανάθεσης σε ιδιώτη πλοηγικών υπηρεσιών 
2. Το έγγραφο της απόφασης ανάθεσης.
3. Τα έγγραφα µε τις θέσεις του ΥΕΝ, οι οποίες ελήφθησαν εντός του 2005 για τα θέµατα της Οδηγίας.



Αθήνα, 28 Σεπτεµβρίου 2005

Οι βουλευτές

Γιώργος Ανωµερίτης

Γιάννης ∆ιαµαντίδης