Αρχική Θέματα Δημοσιότητας Κοινοβουλευτική Δραστηριότητα ΕΡΩΤΗΣΗ 20/09/2005 Προς Υπ. Εμπορικής Ναυτιλίας

ΕΡΩΤΗΣΗ 20/09/2005 Προς Υπ. Εμπορικής Ναυτιλίας

Για την διάλυση της ΕΛΙΜΕ

ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς τον Υπουργό Εµπορικής Ναυτιλίας


  Με Απόφαση του ΥΕΝ, το ∆.Σ. της Ένωσης Λιµένων Ελλάδος (ΕΛΙΜΕ), το οποίο συνήλθε στις 31-08-05 µε τη συµµετοχή του Γενικού Γραµµατέα Λιµένων κ. Γ. Βλάχου, αποφάσισε την διάλυση της ΕΛΙΜΕ, ενός Ν.Π.Ι.∆. το οποίο έχει έδρα τη Θεσσαλονίκη.  Για το σκοπό αυτό έχει συγκληθεί η Γ.Σ. των Μετόχων στις 26-0905, ενώ στο µεταξύ απελύθη ο ∆/νων Σύµβουλος και το προσωπικό της.
Όπως είναι γνωστό η ΕΛΙΜΕ συνεστήθη το 2002 από τα 12 µεγαλύτερα λιµάνια της χώρας, τα οποία µετατράπηκαν σε Α.Ε., µε σκοπό την προώθηση των συµφερόντων τους στην ευρύτερη περιοχή, στα πλαίσια της εθνικής λιµενικής στρατηγικής, όπως αυτή χαράχθηκε από το 2000 και µετά.
Η ΕΛΙΜΕ συµµετέχει στην Ένωση Λιµένων Ευρώπης (ESPO), ως πλήρες µέλος της.
΄Ετσι, η Κυβέρνηση µετά την διάλυση της Ρυθµιστικής Αρχής Θαλασσίων Ενδοµεταφορών (ΡΑΘΕ), διαλύει έναν ακόµα µηχανισµό προώθησης των ναυτιλιακών συµφερόντων της χώρας, την Ένωση Λιµένων Ελλάδος (ΕΛΙΜΕ),  η οποία ιδρύθηκε κατά τα πρότυπα ευρωπαϊκών οργανισµών και συµµετέχει στην Ένωση Λιµένων Ευρώπης. Ο σκοπός της διάλυσης είναι γνωστός σ’ όσους γνωρίζουν τον χώρο: Πως θα διαµοιρασθούν τα 3 δις ευρώ, τα οποία (έστω και µε ευχολόγια) η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων σκοπεύει να χορηγήσει σε λιµενικά έργα, χωρίς διαφάνεια και έλεγχο. 
Με την απόφαση αυτή η Κυβέρνηση, αλλά και όσοι συµµετάσχουν, αναλαµβάνουν µεγάλη πολιτική – και όχι µόνο – ευθύνη, απέναντι στα συµφέροντα της λιµενικής πολιτικής της χώρας και των Ανωνύµων Εταιριών Λιµένων, τα οποία διοικούν.
Η Κυβέρνηση, µετά τη διάλυση της Ρυθµιστικής Αρχής Θαλασσσίων Ενδοµεταφορών (ΡΑΘΕ), διαλύει ένα ακόµα οργανισµό προώθησης των ναυτιλιακών συµφερόντων της χώρας, όπως η ΕΛΙΜΕ. Πρόκειται για µια Κυβέρνηση, η οποία διαλύει, ό,τι θετικό φτιάχτηκε, χωρίς να δηµιουργεί ή έστω να προτείνει κάτι καινούργιο.

Η διάλυση της ΕΛΙΜΕ, της οποίας η λειτουργία επί ενάµισι χρόνο υποβαθµίσθηκε, έχει ένα και µόνο σκοπό : την αδιαφανή διαχείρηση των 3 δισ. ευρώ, τα οποία (έστω και µε ευχολόγια) η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων σκοπεύει να χορηγήσει σε λιµενικά έργα.

  Ερωτάται ο κ. Υπουργός :
1. Ποιά η αιτιολογική έκθεση διάλυσης της ΕΛΙΜΕ, την ώρα µάλιστα που πανηγυρικά ανακοινώνεται η χρηµατοδότηση νέων λιµενικών έργων;
2. Η παρέµβαση του Γ.Γ.Λ.Π. στη λειτουργία ενός Ν.Π.Ι.∆. δεν αποτελεί ανεπίτρεπτη παρέµβαση ενός συγκεντρωτικού κράτους στην αυτόνοµη επιχειρηµατική δραστηριότητα Ανωνύµων Εταιριών;
3. Μετά τη διάλυση της ΕΛΙΜΕ, θα συσταθεί για τα συµφέροντα των λιµένων άλλος φορέας, ή οι αρµοδιότητές της και οι στόχοι της θα µεταφερθούν στο Υ.Ε.Ν.;
4. Ποιός θα εκπροσωπεί τα λιµάνια µας στο εξής στην ESPO;
5. Πώς σκοπεύετε να ενεργοποιήσετε το µηχανισµό παραγωγής µελετών, στρατηγικών σχεδίων, επενδυτικών προτάσεων, κ.λ.π., ώστε κάποτε να µπορούν οι Α.Ε. Λιµένων να χρηµατοδοτηθούν από την ΕΤΕΠ; 


Αθήνα, 20  Σεπτεµβρίου 2005

Οι βουλευτές

Ανωµερίτης Γιώργος

∆ιαµαντίδης Γιάννης