Αρχική Θέματα Δημοσιότητας Κοινοβουλευτική Δραστηριότητα ΕΡΩΤΗΣΗ 14/02/2006 Προς Υπ. Εμπορικής Ναυτιλίας

ΕΡΩΤΗΣΗ 14/02/2006 Προς Υπ. Εμπορικής Ναυτιλίας

Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη Πειραιά - Περάματος

ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς τον Υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας

Με ερώτησή μας προς το Υπουργείο σας το Σεπτέμβριο του 2004, σας θέταμε τα ζητήματα της συνέχισης των πολιτικών ανάπτυξης της ναυπηγοεπισκευαστικής βιομηχανίας στην χώρα μας και ειδικότερα της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης Πειραιά - Περάματος (ΝΕΖ).

Τον Οκτώβριο του 2004 μας διαβεβαιώνατε με απάντησή σας στη Βουλή (Αρ. πρωτ. 342/14-10-2004) ότι σε ειδική Κυβερνητική Σύσκεψη 4 Υπουργείων, αποφασίσατε τη σύσταση Ομάδας Εργασίας από Γενικούς Γραμματείς και ότι θα μας υποβάλατε τις επεξεργασμένες πολιτικές της κυβέρνησης μέχρι το τέλος του 2004.

Πέρασαν σχεδόν δύο χρόνια από την ανάληψη της κυβέρνησης από τη Ν.Δ. και παρά τις επεξεργασμένες προτάσεις, Π.Δ.. Υ.Α. κ.λ.π. τα οποία οι κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ σας παρέδωσαν, η κυβέρνησή σας ουδεμία συστηματική πρόταση για την ανάπτυξη της ΝΕΖ έχει υποβάλει. Φυσικά δεν αποτελούν μέτρα στήριξης της ΝΕΖ τα όσα ανακοινώσατε την 01-12-05, αφού όλα εστιάζονται σε ένα και μόνο θέμα, την επέκταση κατά 80μ. του θαλάσσιου μετώπου της ζώνης Περάματος, απόφαση, η οποία υπακούει απλώς στη νομιμοποίηση υφιστάμενου παράνομου ιδιωτικού λιμενικού έργου και σε τίποτε άλλο. 

Ήδη από το 2002 είχαν τροποποιηθεί τα ΠΔ 245/99, ΠΔ 187/99, καθορίσθηκε η ΒΕΠΕ, λειτουργούσε η ΒΙΠΕ, είχε προετοιμασθεί η ΝΑΖΩΠΕΙ, ως συνέχεια των 26 μέτρων του 1995 τα οποία σταδιακά ολοκληρώθηκαν.

Επιπροσθέτως το 2004 είχαμε προτείνει:

α.- Τη μεταφορά των αρμοδιοτήτων της ναυπηγοεπισκευαστικής βιομηχανίας από το Υπουργείο Ανάπτυξης στο ΥΕΝ. Η ναυπήγηση, συντήρηση και επισκευή πλοίων δεν είναι θέμα βιομηχανίας αλλά ναυτιλίας.

β.- Την επιδότηση της απόσυρσης πλοίων ή μετασκευής για λόγους ασφαλείας ή περιβάλλοντος (Ιταλία).

γ.- Εγγύηση Ελληνικού Δημοσίου μέχρι 22% της αξίας κατασκευής (Γερμανία).

δ.- Την επιδότηση του ξενοδοχειακού μέρους των επιβατικών πλοίων (αναπτυξιακός).

ε.- Άμεση λειτουργία του Μητρώου, για να φύγουν οι "καλικάτζαροι" ενδιάμεσοι.

στ.- Λειτουργία Αναπτυξιακής Εταιρίας της Ζώνης, με συμμετοχή ΟΛΠ και επιχειρήσεων ΝΕΖ.

ζ.- Επιστροφή μέρους εισφορών επί παραστατικών εισαγωγής συναλλάγματος λόγω εργασιών.

η.- Υπολογισμός εισφορών ΙΚΑ επί του ημερομισθίου που υπολογίζεται στο Ναυπηγείο Σκαραμαγκά.

θ.- Νέα ρύθμιση χρεών προς το ΙΚΑ και Δημόσιο για όσους ενταχθούν στο Μητρώο.

ι.- Μέτρα απασχόλησης και επιδότησης θέσεων εργασίας κ.λ.π..

Το 2005 δηλώσατε δημοσίως ότι θα συγκαλούσατε εντός του 2005 το Εθνικό Συμβούλιο Ναυτιλιακής Πολιτικής με κύριο θέμα τη ναυπηγοεπισκευαστική βιομηχανία. Δυστυχώς ούτε αυτό πράξατε.

Είναι γεγονός ότι η ΝΕΖ είχε πάντα προβλήματα, απότοκα του διεθνούς καταμερισμού εργασιών του κλάδου, προβλήματα τα οποία απασχολούν εξίσου σημαντικά και την ευρωπαϊκή ναυπηγοεπισκευαστική βιομηχανία. Διαθέτει όμως ένα υψηλής στάθμης εξειδικευμένο εργατικό και τεχνικό προσωπικό, το οποίο αποτελεί το κύριο πλεονέκτημά του, παρά τις υψηλές κλαδικές αμοιβές.

Ερωτάται ο κ.  Υπουργός :

1.- Προτίθεσθε να συγκαλέσετε εντός του 2006 το Εθνικό Συμβούλιο Ναυτιλιακής Πολιτικής και πότε;

2.- Έχουν τελικά προτείνει συγκεκριμένα μέτρα πολιτικής οι επιτροπές σας και ποια είναι αυτά;

3.- Προτίθεσθε να στηρίξετε τα πιο πάνω μέτρα και ποιες οι απόψεις σας επί ενός έκαστου σημείου των προτεινόμενων;

      
Αθήνα, 14 Φεβρουαρίου 2006 

Οι ερωτώντες βουλευτές

Ανωμερίτης Γιώργος