Αρχική Θέματα Δημοσιότητας Κοινοβουλευτική Δραστηριότητα ΕΡΩΤΗΣΗ 08/02/2006 Προς Υπ. Εμπορικής Ναυτιλίας

ΕΡΩΤΗΣΗ 08/02/2006 Προς Υπ. Εμπορικής Ναυτιλίας

Ασφάλεια Λιμανιών

ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς τον Υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας 

Στην προσπάθεια σας να αιτιολογήσετε το φιάσκο της σύλληψης ληστών τράπεζας στον Πειραιά, κατά την πρόσφατη συνέντευξή σας δηλώσατε ότι " Το ΠΑΣΟΚ έχει μεγάλη ευθύνη για την κακή εικόνα που δείχνουν σήμερα στο τομέα της ασφάλειας τα λιμάνια. Δεν έκανε αυτά που έπρεπε να είχε κάνει για την εφαρμογή του Κώδικα Ασφαλείας Λιμένων και Πλοίων (ISPS)".

Για μια ακόμα φορά επιχειρείτε να στρεβλώσετε τα πραγματικά γεγονότα, προκειμένου να καλύψετε το ανύπαρκτο έργο της κυβέρνησής σας στο συγκεκριμένο θέμα. Ευθύνες οι οποίες θα σας καταλογισθούν κατά την εξέταση των θεμάτων αυτών από Ευρωπαϊκά Όργανα τον Μάρτιο 2006, τα οποία θα επισκεφθούν την χώρα μας.

Είναι όμως γνωστό σ΄ όλους όσους ασχολούνται με τα θέματα οτι:

1.- Η υιοθέτηση των μέτρων ασφάλειας λιμένων και πλοίων έγινε κατά τις συνεδριάσεις του ΙΜΟ το Δεκέμβριο του 2002, οπότε και διαμορφώθηκε ο κώδικας ISPS.

2.- Παρά τις αντιρρήσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και των περισσοτέρων μελών της Ε.Ε. για ορισμένους όρους και το ασφυκτικό χρονικό όριο εφαρμογής του κώδικα, τελικά με πιέσεις των ΗΠΑ ως ημερομηνία εφαρμογής του τέθηκε ο Ιούλιος του 2004.

3.- Η Ελλάδα ξεκίνησε αμέσως τις διαδικασίες εφαρμογής, αφού και λόγω των Ολυμπιακών Αγώνων, ούτως ή άλλως θα ελάμβανε αυστηρά μέτρα ασφάλειας στα σημαντικότερα λιμάνια.

4.- Η Ελλάδα υπέδειξε ως φορέα το ΥΕΝ, (κλάδος Ναυτιλιακής Πολιτικής) ενέταξε 51 λιμένες κρατικούς και ιδιωτικούς, ως άμεσης ένταξης 19 λιμένες και φυσικά μεταξύ αυτών τα 5 Ολυμπιακά Λιμάνια. Προετοίμασε μέσω του ΥΕΝ όλα τα σχέδια Π.Δ. και διακηρύξεις, τα οποία και σας παράδωσε.

 5.- Αξίζει να σημειωθεί ότι για τα Ολυμπιακά Λιμάνια, μεταξύ των οποίων ο Πειραιάς, είχαν σχεδιαστεί και εφαρμοσθεί σχέδια Ασφάλειας βάση του PI4, απείρως αυστηρότερα των προβλεπομένων στο ISPS. Η επιτυχής έκβαση των Ολυμπιακών Αγώνων και η άψογη λειτουργία του Λιμένα Πειραιά με χιλιάδες διακινήσεις επιβατών και δεκάδες πλοίων υψηλής ασφάλειας, δείχνει την επιτυχία των συστημάτων εφαρμογής ασφάλειας Λιμένων. Από μόνο του αυτό το γεγονός διαψεύδει τους ισχυρισμούς σας για την κακή εικόνα του ανεύθυνου ΠΑΣΟΚ. Το γεγονός ότι στα 5 μεγαλύτερα λιμάνια της χώρας λειτούργησαν τα πάντα με ασφάλεια και τάξη, χωρίς κανένα ατύχημα ή τρομοκρατικό χτύπημα, δείχνει το βαθμό ασφαλείας και ετοιμότητας του ΥΕΝ και του ανθρώπινου δυναμικού του, το οποίο δυστυχώς διαλύσατε στο όνομα των μικροκομματικών φανατικών επιδιώξεών σας.

6.- Είναι χαρακτηριστικό ότι όλα τα λιμάνια (περίπου 16) έχουν ήδη προσαρμοσθεί στον κώδικα ISPS, γεγονός που δείχνει ότι μόνο στα υπό τον έλεγχο και την εποπτεία σας λιμάνια, η κατάσταση παραμένει ανεπαρκής.

Από τα πιο πάνω εκτεθέντα προκύπτει ότι:

α) Επί ΠΑΣΟΚ, παρά τους ασφυκτικούς χρόνους, προετοιμάσθηκαν τα πάντα για την εφαρμογή του κώδικα ISPS.

β) Από την ανάληψη της διακυβέρνησής σας ουδέν πράξατε επί δύο χρόνια, για την πλήρη εφαρμογή του συστήματος. Είναι σ΄ όλους γνωστό, ότι σκοπίμως δεν προχωρήσατε στην εφαρμογή των διακηρύξεων, γιατί ως φορέα διαχείρισης δεν επιθυμούσατε το ΥΕΝ, αλλά ιδιωτικές εταιρίες, χειριζόμενος ευνοιοκρατικά το θέμα αυτό.

Για το θέμα του "φιάσκο του Πειραιά", όπως το περιέγραψαν τα ΜΜΕ, δεν είναι υπεύθυνος ο κώδικας ή το ΠΑΣΟΚ, το οποίο έλαβε μέρος στην επιχείρηση. Υπεύθυνη είναι η πολιτική και η στρατιωτική ηγεσία του ΥΕΝ, η οποία διέλυσε και απαξίωσε το Λιμενικό Σώμα με τις απολύσεις, μετατάξεις, μετακινήσεις και στασιμότητες, οι οποίες έχουν ήδη οδηγήσει σε αθρόες παραιτήσεις κορυφαία στελέχη του ΥΕΝ. Δυστυχώς χρησιμοποιήσατε το Λ.Σ. μόνο για τηλεοπτικές φιέστες.

  Ερωτάται ο κ.  Υπουργός :

1.- Δύο χρόνια μετά από την ανάληψη των καθηκόντων σας μπορείτε να μας πληροφορήσετε για το επίπεδο εφαρμογής του κώδικα ISPS κατά Λιμένα της χώρας;

2.- Έχουν προωθηθεί τα τεύχη διακηρύξεων; Ποιοι οι προμηθευτές; Ποιοι οι υπεύθυνοι στα λιμάνια; Ποιες οι σε λειτουργία εγκαταστάσεις; Ποιες εταιρίες πήραν μέρος στις διαδικασίες το 2004 και ποιος ο σημερινός οριστικός κατάλογός τους;

3.- Γιατί η επιχείρηση "φιάσκο του Πειραιά", έγινε χωρίς την απομάκρυνση επιβατών και πληρωμάτων από τα πλοία; Ποιος ο ιεραρχικά υπεύθυνος του φιάσκου;

4.- Ποιος έδωσε την εντολή απ΄ ευθείας μετάδοσης της επιχείρησης από τα ΜΜΕ και σε τι αποσκοπούσε η πρωτοβουλία σας αυτή 

 

Αθήνα, 8 Φεβρουαρίου 2006

Οι ερωτώντες βουλευτές

Ανωμερίτης Γιώργος

Διαμαντίδης Γιάννης