Αρχική Θέματα Δημοσιότητας Κοινοβουλευτική Δραστηριότητα ΕΡΩΤΗΣΗ 05/06/2007 Προς Υπ. Εμπορικής Ναυτιλίας

ΕΡΩΤΗΣΗ 05/06/2007 Προς Υπ. Εμπορικής Ναυτιλίας

Θαλάσσιο περιβάλλον - Ναυάγιο Sea Diamond

ΕΡΩΤΗΣΗ
και
ΑΙΤΗΣΗ ΚΑΤΑΘΕΣΗΣ ΕΓΓΡΑΦΩΝ

Προς τον Υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας


Η Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος του ΟΗΕ αποτελεί το ετήσιο σημείο αναφοράς και απολογισμού για το τι πράττουμε για την προστασία  του περιβάλλοντος  της  Γης.  Έχω πολλές  φορές  τονίσει ότι μετά την υπέρτατη Αξία που ονομάζεται Άνθρωπος, η μεγαλύτερη Αξία είναι το περιβάλλον της Γης μέσα στο οποίο ζούμε. Σήμερα όλοι έχουμε συνειδητοποιήσει ότι το περιβάλλον  της Γης απειλείται όχι από εξωγενείς παράγοντες, όπως συνέβη στην παλαιότερη ιστορία του πλανήτη, αλλά από τις δραστηριότητες και τα λάθη του ίδιου του ανθρώπου.
Πριν  από δυο μήνες, το θαλάσσιο  περιβάλλον  της χώρας μας ετρώθη από ένα αδικαιολόγητο ναυάγιο, σε ένα από τα σημαντικά οικοσυστήματα του Αιγαίου. Για τις ευθύνες του ναυαγίου του «Sea Diamond» έχουμε ασκήσει θεσμικά την κριτική μας και αναμένουμε τα αποτελέσματα των ερευνών για τις ευθύνες,  που θα κατανεμηθούν στους εμπλεκόμενους. Δύο μήνες όμως μετά, παρά τις υποσχέσεις της Κυβέρνησης και του Υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας προς τους φορείς της Σαντορίνης, ουδέν σχέδιο και ουδεμία ενέργεια για την απορρύπανση της περιοχής έχει γίνει. Πολύ δε περισσότερο κανένα σχέδιο για την ανέλκυση του ναυαγίου έχει καταστρωθεί. Εάν συνολικά το Περιβάλλον αποτελεί μια μεγάλη Αξία, το θαλάσσιο Περιβάλλον της θαλασσινής  μας χώρας αποτελεί,  ότι  πιο  σημαντικό  διαθέτουμε  για τη ζωή μας και για τις δυο πιο σημαντικές οικονομικές δραστηριότητές μας, τη ναυτιλία και τον τουρισμό. Γι’ αυτό, αντί για ωραία επετειακά λόγια, το Υ.Ε.Ν. θα πρέπει να αποδείξει το σεβασμό του στην προστασία του περιβάλλοντος με συγκεκριμένα έργα και ενέργειες, τις οποίες, όπως συνολικά η Κυβέρνηση και για άλλα θέματα, αποφεύγει να αναλάβει.
 
Ερωτάται ο Υπουργός:
1.  Γιατί δυο μήνες μετά το ναυάγιο του «Sea Diamond» στο λιμάνι των
Φηρών της  Σαντορίνης  δεν έχει υποβληθεί  σχέδιο απάντλησης  των ρυπογόνων ουσιών του πλοίου;
2.  Ποιές είναι βάσει της κείμενης νομοθεσίας οι απόψεις του Υ.Ε.Ν. για
την ανέλκυση  του ρυπογόνου ναυαγίου;
3. Γιατί ενώ παραγγέλθηκαν το 2003 και ήδη έχουν παραληφθεί από πέρυσι τέσσερα σύγχρονα αντιρρυπαντικά σκάφη, για γραφειοκρατικούς λόγους δεν χρησιμοποιούνται;


Να κατατεθούν τα ακόλουθα έγγραφα και στοιχεία:
α) Η κατάσταση των ποσοτήτων πετρελαιοειδών και λιπαντικών ουσιών του πλοίου.
β) Κατάσταση αναλυτική, στην οποία να καταγράφονται όλες  οι ρυπογόνες ρευστές ουσίες, που υπήρχαν στις αποθήκες του πλοίου (απορρυπαντικά, φρέον, χημικές ουσίες κάθε είδους, κ.λ.π.)
γ) Τα κατασκευαστικά  υλικά (αναλυτικά), τα οποία  σύμφωνα  με τις διεθνείς συνθήκες και τους ευρωπαϊκούς κανονισμούς θεωρούνται, ότι επιβαρύνουν το περιβάλλον και απαιτείται η άμεση απομάκρυνσή τους.

Αθήνα, 05 Ιουνίου 2006

Ο βουλευτής

Γιώργος Ανωμερίτης