Ανακοίνωση Τύπου 31/3/2016

Ο ΟΛΠ και οι υπονομεύσεις του ΤΑΙΠΕΔ

Αθήνα, 31.03.2016

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΥΠΟΥ

Παρά τις υπονομεύσεις του ΤΑΙΠΕΔ και τη συνεχιζόμενη οικονομική κρίση, ο ΟΛΠ Α.Ε. παρουσίασε αύξηση καθαρών κερδών κατά 23,8% το 2015.

Το Λιμάνι του Πειραιά, όπως προκύπτει από τα οικονομικά αποτελέσματα 2015, που ενέκρινε στις 29 Μαρτίου 2016 το Δ.Σ. του ΟΛΠ Α.Ε.:

  • Είναι μία κερδοφόρα επιχείρηση, χωρίς ζημιές τα τελευταία έξι χρόνια της κρίσης.
  • Δεν έχει λάβει δάνεια από το Δημόσιο, ούτε χρηματοδοτείται από αυτό.
  • Τα ταμειακά του διαθέσιμα ανέρχονται σε 61 εκ. ευρώ.
  • Δεν υφίστανται συναλλαγματικοί κίνδυνοι.
  • Διαθέτει σε ισχύ Συμβάσεις Παραχώρησης, των οποίων τα έσοδα το 2020 θα ανέρχονται σε 125 εκ. ευρώ ετησίως.
  • Διαθέτει τεχνογνωσία και εκπαιδευμένο προσωπικό εκπληρώνοντας όλες τις συνθήκες που διαμορφώνονται στην ευρωπαϊκή λιμενική βιομηχανία.

   Αυτό το λιμάνι των 2.500 χρόνων Ιστορίας το ΤΑΙΠΕΔ, ως “όργανο εκποίησης της περιουσίας και κατάργησης της Εθνικής Κυριαρχίας της Ελλάδας” κατά την άποψη της καθηγήτριας κ. Αλίκης Μαραγκοπούλου και την αναφορά του κ. Ιωάννη Δραγασάκη το 2013 στη Βουλή, επιχειρεί να ξεπουλήσει μέσα από πρωτοφανείς στα χρονικά της παγκόσμιας λιμενικής βιομηχανίας διαδικασίες.

   Από το 2010 έχω εγγράφως, προς όλες τις Κυβερνήσεις, υποστηρίξει ότι η Ανάπτυξη θα έρθει μέσα από μεταρρυθμίσεις και συνεργασίες του δημόσιου και του ιδιωτικού τομέα. Μεταρρυθμίσεις όμως δε γίνονται με το ξεπούλημα όλων των μετοχών του δημοσίου σε έναν και μόνο ιδιώτη, με τη μετατροπή του κρατικού μονοπωλίου σε ιδιωτικό μονοπώλιο και μάλιστα σε ένα φθίνον Χρηματιστήριο, σε τιμή ευκαιρίας.

   Η επιχειρούμενη από το ΤΑΙΠΕΔ πώληση του ΟΛΠ Α.Ε. δεν θα ολοκληρωθεί ομαλά, δημιουργώντας τεράστια προβλήματα στο μέλλον για το Ελληνικό Δημόσιο, γιατί δεν ακολουθήθηκαν τα ελάχιστα λογικά βήματα μιας ιδιωτικοποίησης που είναι:

  • Συγκρότηση Συστήματος Εθνικής Λιμενικής Πολιτικής για όλα τα λιμάνια.
  • Δημιουργία “Ανεξάρτητης Αρχής Λιμένων”, ως οργάνου απελευθέρωσης της αγοράς λιμενικών υπηρεσιών. Το κρατικό “ανέκδοτο” που ονομάζεται ΡΑΛ από το 2013 παραμένει ανενεργό.
  • Διαχωρισμός  της Αρχής Λιμένος (Port Authority) από τις επιχειρηματικές λειτουργίες του (Operation).
  • Προσέλκυση Κεφαλαίων μέσω Συμβάσεων Παραχωρήσεων για περαιτέρω αξιοποίηση υποδομών ή υπηρεσιών των λιμένων.
  • Διασύνδεση των Λιμένων με τις Πόλεις και τις Τοπικές Κοινωνίες.
  • Νέα Σύμβαση Παραχώρησης Ελληνικού Δημοσίου – Λιμένων με όρους ανταγωνιστικότητας, προστασίας του περιβάλλοντος και διαφάνειας.
  • Διασφάλιση θέσεων εργασίας μέσα από ένα “αποθετήριο εργασίας”, όπως γίνεται σε όλα τα διεθνή λιμάνια.

   Κανένα Μνημόνιο ή Πρόγραμμα δεν ζήτησε πώληση του 67% των μετοχών του ΟΛΠ Α.Ε. Η αναιτιολόγητη  απόφαση του ΤΑΙΠΕΔ είναι προϊόν πολιτικοοικονομικών διαπλοκών, όπως αποκάλυψε πρόσφατα με έγγραφό του προς τη Βουλή ο Πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ. Η έξοδος από το στυγνό εισπρακτικό και αντιαναπτυξιακό σχέδιο του ΤΑΙΠΕΔ θα επέλθει μέσα από τη Δικαιοσύνη, τα Ευρωπαϊκά Όργανα και τη Βουλή.

Προηγούμενο άρθρο
Δελτίο τύπου 10/10/17
Επόμενο άρθρο
Ανακοίνωση Τύπου 1/3/2016